A SEO témakör margójára :)

Már régebben is szerettem volna írni a SEO-ról, de végül mindig elhalasztottam, mert úgy éreztem, hogy túlságosan sok negatív élményem volt a témával kapcsolatban és emiatt elfogult lennék. Mindegy, ez egy szubjektív blog. Belefér. 🙂
Azt nem szeretném boncolgatni, hogy mi a SEO , vagyis a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization), ez sok helyen le van írva, elég ha elolvasod például a Wikit.

Nekem a keresőoptimalizálással (mostantól SEO, mert így rövidebb) alapvetően semmi bajom nincs, hiszen ez nekem, mint olyan programozónak, aki webes alkalmazásokat is fejleszt, valójában a megélhetésem egyik “alapköve”, ugyanis ha az ügyfelek, akiknek dolgozom, vagy a cég amiben dolgozom, sikertelen, alacsony látogatottságú weboldalakat készít, vagy üzemeltet, akkor felkopik az állam – tehát, a SEO fontos. Ez evidens, de nem jelenti azt, hogy minden siker csakis egy mechanikus műveletsoron, egy Csodarecepttel elérhető Nagy Ugráson múlna, amit egy úgynevezett SEO mágus birtokol, de ezen a ponton ismét megjegyezném, hogy nem szeretnék beleesni az elfogultság csapdájába, tehát leszögezném, hogy nem gondolom azt, hogy a SEO és a SEO-val foglalkozó minden szakember sarlatán, de a tapasztalataim alapján úgy gondolom, hogy ezen a területen akadnak zavarosban halászó “szakértők”. Hagyjuk ezt, aki nem becsületes, azt ez úgysem zavarja, vigyorogva fog továbbra is “varázsolni”.

A sikeres internetes projektet a látogatottsággal szoktuk mérni, ebből nagyon sok fajta van, hiszen nem mindegy, hogy a látogató visszatérő látogató-e, nem mindegy, hogy 5 másodpercet, vagy 15 percet töltött-e nálunk, az sem mindegy, hogy belépett-e, eljutott-e a vásárlásig, befejezte-e azt, és sorolhatnám, hiszen ahány fajta oldal van, annyi fajta szempont-rendszert tudunk leképezni és mérni, egészen a legapróbb részletekig, egy blognál teljesen más szempontok vannak, mint egy zoknit áruló webáruháznál, de a cél minden esetben az, hogy lehetőleg minden típusú látogatottsága növekedjen az oldalnak. Szerintem ezen a ponton lehet eldönteni egy SEO szakemberről, hogy amit ígér az blabla, vagy tényleg egy komolyan vehető, megvalósítható módszer, amely elvezethet a sikerhez, vagyis a keresők szeretni fognak bennünket, a látogatottság nő.

Először ezen a blogon szeretném bemutatni, hogy én hogyan növeltem meg a látogatottságomat, alig két hónap alatt körülbelül háromszorosára az addiginak, majd egy folyamatos, dinamikus növekedés következett és utána stagnálás :). Én nem vagyok SEO szakértő, nem ebből élek, csak úgy gondoltam, hogy ezen a példán tudom legjobban szemléltetni azt, ami szerintem a látogatottság növekedésének legfontosabb összetevője: a saját tartalom.

Ezt a blogot 2009-ben kezdtem írni, akkor még Magyarországon éltem, Budapesten dolgoztam egy fejlesztő cégben és egyik délután unatkoztam és gondoltam csinálok egy szakmai blogot, csak úgy, cél nélkül. Tehát volt egy ötlet, igaz nem túl fantáziadús 🙂 nem is volt nagy eredménye, körülbelül 2 évig nem is érdekelt az, hogy olvassák-e, vagy sem, a látogatottság szinte ugyanakkora volt. Ezután eszembe jutott, hogy megpróbálom megnövelni a látogatottságot, első lépésben felcímkéztem rendesen a már meglévő bejegyzéseket, ez persze nem segített semmit. 🙂 Majd elkezdtem olyan témájú cikkeket írni, amilyen témákban én is keresgéltem az interneten, de nem találtam megfelelő leírásokat, nah, ez meg is hozta az eredményt, lassan növekedni kezdett a látogatottság. Ezek után jött az, hogy rendszeresen publikáltam újabb bejegyzéseket és mindig tudatosan olyan témákban, ami szerintem hiánypótló volt és valójában ennyi volt a nagy trükk, a “csoda” megtörtént… 🙂 Elkezdtek rám mutatni külső hivatkozások, és ami nagyon fontos megjöttek az első “kommentek” – ez valószínűleg nagyon fontos (bár nem ismerem a keresők algoritmusát, de ez lenne a logikus). Utána nem írtam 1-2 hónapig, a növekedés lassan le is állt, de nem süllyedt, csak stagnált.

Persze, nyilván más egy webáruház, vagy egy céges honlap, és sokat számítanak a hirdetések, de nincs csoda. Nincs varázspálca. Szerintem ha nincs saját, egyedi tartalom, akkor nem lehet komoly sikert elérni, és igazán komoly látogatottsághoz szerintem legalább 1-2 év felfutási idő kell, állandó, friss tartalommal, aki mást ígér az szerintem gyanús. 🙂

Szerintem egy korrekt, becsületes SEO szakember elsődleges feladata az, hogy el tudja magyarázni a laikus ügyfélnek, hogy nem létezik csoda, és a marketinges eszközök csak segíteni tudják a meglévő saját energiákat abban, hogy elérjék a célt, de ha nincs saját koncepció, nincs saját ötlet, szenvedély, akarat stb., akkor a marketingre költött pénzt akár a WC-ben is lehúzhatták volna. Csak sajnos nagyon sok ügyfél nem is tudja mit akar, vagy nem érdekli, csak látogatottságot szeretne (mert a főnöke utasította, mert egy megbeszélésen így döntöttek stb.), bármi áron és nagyon-nagyon boldog ha jön valaki – egy mágus, aki elhiteti vele és esetleg a főnökeivel, hogy csodák márpedig léteznek, minden csak pénz kérdése… hát így lehet a zavarosban halászni és ebből megélni. Ez olyan egy kicsit mint a csodatoktorok, akik kézrátétellel operálnak… (amiben kik hisznek?) 🙂 Ezt nem írom le, mindenki találja ki! 🙂

This entry was posted in keresőmarketing, keresőoptimalizálás, seo. Bookmark the permalink.

Leave a comment