Symfony2 összképem – egyelőre :)

Tegnap délután kicsit elgondolkodtam a Symfony2-ről és mivel ma Bank Holiday van és ma sem dolgozok, ezért túl sok időm maradt a gondolkodásra. 🙂 ?

Tegnap több Symfony2 bundle-t kipróbáltam, írtam is egy bejegyzést a SonataAdmin-ról, de ezen kívül megnéztem még a symfony2bundles.org-on található bundlek közül néhányat és a FOSUserBundle-t is teszteltem, erről is írtam nemrég.

Őszintén szólva hiányérzetem van a Symfony2-vel kapcsolatban. Maga az alaprendszer nagyon erős, szerintem jelenleg ez a legjobb PHP 5.3-as keretrendszer azok közül amiket én ismerek, de tény, hogy jelenleg a Symfony2-höz nincs olyan admin felületek készítésére alkalmas eszköz, amit én bátran mernék használni a projektjeimhez, a SonataAdmin sajnos a jelen állapotában és fejlesztési stílusában használhatatlan, mert triviális hibák maradnak benne (tegnap délután például befrissítettem a legújabb verzióra, azóta nem működik…és már nincs is kedvem keresgélni, hogy mi a kínja, mert épp eleget szívtam vele a “dokumentációja” miatt.) és csapnivaló a leírása, a Symfony beépített admin generátora pedig kicsit több a nullánál, űrlapok és alaplisták generálására jó – mivel más nincs. 🙂 Ugyanígy nincs egy komolyan vehető beléptető, felhasználó kezelő rendszere bár a FOSUSerBundle jól használható, de néhány dolog hiányzik belőle (profil például).
De folytathatnám a sort, a legtöbb bundle kipróbálása után hiányérzetem volt – alapvető dolgok nem voltak megoldva bennük, dokumentáció szinte soha nincs, ellenben hibák és teljesítmény beli hiányosságok bőven akadtak…

Szóval, a Symfony2 nagyszerű lett. Csakhát…ez nem biztos, hogy elegendő, legalábbis nekem, szerintem lassítani és hátrálni kellene a fejlesztőknek és átgondolni, hogy a jelenlegi keretrendszer összességében mennyire használható, és elkészíteni egy valódi admin generátort, felhasználó-kezelő rendszert, egy média bundlet stb. – mert a jelenlegiek nem megfelelőek. Szerintem.

Azt hiszem, hogy mostanában újra többet fogok Djangozni, ma éjjel kicsit dolgoztam vele és felüdülés volt… 🙂

This entry was posted in Django, php, python, Symfony2. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

